Monday 26 March 2012

ALHAMDULILLAH

 Bismillahirrahmanirrahim..
Dalam pukul 11 lebih (pagi) juga turun dari rumah dengan kawan dan nenek kawan pergi klinik, saya teman je. Kebetulan saya dan kawan nak pergi terus ke Mahkamah, erk.. (jangan salah faham) pergi mahkamah hantar borang krusus kahwin dan sekali dengan pembayarannya, buat awal-awal sebab takut nanti ada halangan pula. Lepas tu barulah pergi situ sini pula, erm.. malas nak taip la.. sebab banyak tempat sangat pergi dan menunggu. hu3. Apapun alhamdulillah! baik2 aje dalam perjalanan kami tu cuma tadi berkongsi satu payung dengan tiga orang sebab tu terkena hujan juga masa kami ke klinik dulu sebelum ke mahkamah pahtu barulah hujan berhenti dan panas turut kembali, hujan rahmat kata orang. Alhamdulillah! syukur sebab diturunkan hujan walaupun sekejap sahaja.


 
Laksa Kelantan

Petang tadi emak dan bapa saudara datang, nenek dan datuk pun ada sekali. Datang pun tak beritahu, terkejut juga tadi tapi yang bestnya nenek kebetulan ada buat laksa. Haa.. tengok kat atas tu, letak laksa pahtu letak ulam pahtu letak garam dan garam sikit pahtu baru letak kuah pahtu diletak lak ulam. Maka banyaklah ulam saya taruk tadi ha.. dahlah pakat tabur je, emak saya pun tergelak saya buat camtu. he3. Apapun syukur alhamdulillah! dengan rezeki yang diberikan oleh Allah pada kita, makan je apa yang ada tapi jangan lupa bersyukur.

Malam nie hujan, alhamdulillah! saya harap esok panas. Erm.. sudah pukul 1.40 pagi, mata pun dah ngantuk + kepenatan + gembira + berdebar + macam-macam lagilah yang ada dihati dan fikiran nie. Jadi saya akhiri bicara sebelum saya out diruang Blog nie dengan kata "jangan lupa nak tidur basuh kaki, baca al-fatihah, baca ayat kursi, mengucap dua kalimah syahadah, baca doa tidur dan mintalah moga esok hari yang baik untuk kita" (selamat malam a.k.a selamat pagi).

No comments:

Post a Comment